środa, 16 kwietnia 2014

Mini serniczki na patyczkach

Zostało mi trochę sernika z urodzin dziecka a że okres świąt już na dniach od razu przyszła mi myśl jak tą resztę wykorzystać i zjeść serniczka w nowej wersji, kolorowej, pachnącej i obtoczonej czekoladą. Moją inspiracją do tego był kiedyś znaleziony sposób na taką wersje. Od bogini słodkości "Moje Wypieki" Moje mini serniczki ozdobiłam fiołkami, cukrem fiołkowym i wersja dla maluszków z kolorową posypką :)



SKŁADNIKI : ok 17 -20 szt
  • 300 g sernika (naszego ulubionego samej masy serowej)
  • 3-4 pokruszone ciastka kruche 
  • 150 g białej czekolady 
  • 100 g ciemnej czekolady (może być gorzka lub mleczna)
  • 2 łyżeczki oleju słonecznikowego 
  • do ozdoby kolorowe posypki, kwiatki fiołka, (wedle naszego gustu i uznania)
  • cukier fiołkowy klik jak go zrobić 
  • patyczki do wbijania (użyłam od szaszłyka, które przekroiłam na pół)
 SPOSÓB WYKONANIA :
- pokruszoną masę serową mieszam z rozpuszczoną białą czekoladą (ok 50 g), formuję kulki w wielkości orzecha włoskiego(większego)
- gotowe kulki obtaczam w pokruszonych ciasteczkach kruchych, odstawiam do zamrażalki na ok 30 minut
- po tym czasie w kąpieli wodnej rozpuszczam białą i osobną ciemną czekoladę gdy jest gotowa dodaję po łyżeczce oleju słonecznikowego mieszam na jednolitą błyszczącą masę
- patyczek namaczam w czekoladzie i wbijam w kulkę odstawiam na chwilę po czym namaczam lulkę w czekoladzie i czekam aż nadmiar spłynie, dowolnie dekoruję (ja lubię takie serniczki moczyć w w ostudzonej czekoladzie wtedy nam tak nie spływa czekolada)
- gotowe ozdobione nasze mini serniczki wbite w styropian  odstawiam do lodówki (długo nie wytrzymują w temperaturze pokojowej )
bardzo ale to bardzo szybko znikają :))
Sposób ten można wykorzystać gdy po świętach zostanie nam sernika.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...