poniedziałek, 27 stycznia 2014

Zupa krem z kukurydzy w towarzystwie mleczka kokosowego

Zastanawiam się co zrobię tym razem na niedzielny obiad, przejrzałam moje zapasy i w ręce wpadła mi puszka mleka kokosowego.....pomysł już się narodził. Uwielbiam kukurydzę a zwłaszcza pod postacią zupy krem. Jadłam często na bazie samej kukurydzy , tym razem postawiłam rozszerzyć składniki. Mamy zimę więc pomyślałam, aby dodać coś rozgrzewającego połączyłam imbir, czosnek i paprykę ostrą. Zupa wyszła wyśmienita słodka a zarazem rozgrzewająca.


SKŁADNIKI : porcja na ok 4- 5 osób
- kukurydza 2 puszki
- mleczko kokosowe 1szt (400ml)
- bulion warzywny ( polecam domowy klik) 1 litr
- masło 2 łyżki (najlepiej sklarować)
- 1 łyżka świeżo startego imbiru
- 2 ząbki czosnku, drobno starte
- 1 pełna łyżeczka kurkumy w proszku
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku (lub do smaku)
- sól


SPOSÓB WYKONANIA:
- kukurydzę odcedzić z wody
- w garnku z grubym dnem rozgrzać masło, podsmażyć na nim drobno starty czosnek oraz imbir,
- gdy przyprawy się zrumieniły wsypujemy kukurydzę i obsmażamy ją 1-2 minuty
- dodajemy kurkumę oraz papryczkę ostrą, mieszamy po czym po chwili wlewamy nasz bulion warzywny, gotujemy ok 10-15 min
- międzyczasie wlewamy mleczko kokosowe
- gdy kukurydza będzie już miękka zdejmujemy z ognia i bardzo dobrze ją zmiksujemy
- po zmiksowaniu przetrzemy ją jeszcze raz przez sitko, aby pozbyć się łusek od kukurydzy
- w razie potrzeby doprawiamy jeszcze solą a jeżeli chcemy, aby była jeszcze bardziej pikantna dodajemy jeszcze papryczki
gotowe
Jest szybka w wykonaniu a jakże cudowna w swoim smaku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...