środa, 4 czerwca 2014

Surówka z białej i czerwonej kapusty z mleczkiem kokosowym

Wiosna czas kolorowym smacznych surówek. Czas świeżutkich warzyw więc do bólu trzeba to wykorzystać. Ostatnio na półce zobaczyłam mleczko kokosowe i przyszła mi myśl ....a może by tak....... i tak powstało jak dla mnie niecodzienne połączenia kapust oraz mleczka kokosowego. Nie zawiodłam się na inwencji smakowej :)) Szybka i prosta w wykonaniu a też o to chodzi.

SKŁADNIKI: przepis autorski 
  • pół główki  kapusty czerwonej 
  • pół mniejsze główki   kapusty białej
  • 1 dużą marchew 
  • sok z połowy limonki
  • ok 1 cm startego świeżego imbiru 
  • 2 łyżeczki cukru 
  • sól ok pół łyżeczki 
  • garść słonecznika 
  • ok 70 ml mleczka kokosowego 


  SPOSÓB WYKONANIA:
- kapusty przekrawam i szatkuję na drobno, marchew myję obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach
- gdy kapusty mam już poszatkowane posypuje je solą i odstawiam na ok 3-5 minut, aby puściły sok
- kapustę wyciskam z soku i daję do suchego naczynia
- do szklanki wyciskam połowę soku z limonki dodaję cukier, mleczko kokosowe i odrobinę wody wyciśniętej z kapust, dokładnie wymieszam
- do kapusty poszatkowanej dodaję marchew oraz wlewam przygotowany sok, wszytko razem wymieszam i odstawiam do lodówki na ok 30 minut, aby smaki się połączyły
- przed podaniem posypuję słonecznikiem i zajadam :))

- surówka ma słodkawy posmak i nutą kokosu coś świeżego i innego. Lubie kolorowe surówki cieszą nie tylko podniebienie ale i także nasz wzrok.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...