środa, 29 stycznia 2014

Pierogi z semoliny z kaszą gryczaną i serekiem ricotta

W mojej kuchni zagościła mąka semolina i w niej pozostanie na stałe.Semolina to jedna z najlepszych i najzdrowszych gatunków mąki pszennej. Otrzymywana jest ze zmielonych ziaren pszenicy durum (Triticum durum). Robiłam już wiele pierogów ale nie w połączeniu z tą mąką. Nie była bym sobą gdybym tego nie połączyła. Pierogi wyszły PRZEPYSZNE, ciasto sprężyste, leciutkie i i lekko słodkawe. Wedle mnie najlepsze ciasto. Tym razem zrobiłam pierogi z kaszą gryczaną w połączeniu serkiem ricotta. Do pogłębienia smaku dodałam do części moją ulubioną czarnuszkę a do drugiej części świeży rozmaryn. Szczerze mówiąc nie mogę się zdecydować, która wersja lepsza:) Decydujcie sami.


SKŁADNIKI:
- 2 szklanki mąki pszennej (użyłam 405)
- 1 szklankę semoliny
- 1 szklanka gorącej wody
- 0,5 szklanki zimnej wody
- 1 jajko
- 2 łyżki oliwy'
- 1/2 łyżeczki soli morskiej
- 1 szalotka do posypania na pierogi
- masło do polania
FARSZ
- 1 paczka ugotowanej kaszy gryczanej
- 0,5 opakowania serka ricotta
- świeży rozmaryn lub ziarna czarnuszki (można pominąć)
- 1 szalotka
- 2 łyżki masła

SPOSÓB WYKONANIA
- mieszamy mąkę z solą i wlewamy w to szklankę gorącej wody mieszamy łyżką drewnianą po czym wlewamy zimną wodę, dodajemy jajko i oliwę
- zagniatamy ciasto na jednolitą masę po zagnieceniu owijamy folią i dajemy mu odpocząć ok 10-15 min
- po czym wałkujemy cienkie ciasto, wykrawamy krążki i nakładamy farsz i lepimy pierogi

gdy ciasto sobie odpoczywa przygotowujemy farsz
- na patelni rozpuszczamy masło i wsypujemy pocięta na drobną kostkę i ja zrumienimy
- do miseczki wrzucamy ugotowaną kaszę dodajemy serek oraz cebulkę z masłem ja dodatkowo do jednej części dodałam czarnuszkę a do drugiej świeży rozmaryn . Tak przygotowaną masę należy dobrze wymieszać i jest już gotowa do nakładania pierogów.

- tak przygotowane pierogi gotujemy we wrzącej osolonej wodzie do ich wypłynięcia
- te ciasto świetnie nadaję się do obsmażania na patelni
- podajemy je z polanym masłem oraz zrumienioną cebulką (szalotką)


Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...