wtorek, 7 stycznia 2014

Wellington z polędwicy wieprzowej ze szpinakiem

Od 8 lat spotykamy się co niedziele o 12,15 z teściami na obiad na zmianę raz u jednych raz u drugich. Celebrujemy obiad dwudaniowym posiłkiem wraz z deserem. Mojego teścia już nie ma z nami... ale wiem ,że nadal z nami zasiada na swoim miejscu. Na niedzielny obiad podałam  zupę migdałowa z żurawiną, wellingtona z polędwicy wieprzowej ze szpinakiem do tego pieczone ziemniaczki oraz karmelizowana marchew. A na deser jabłka z żurawiną pod cieplutką kruszonką Polecam wszystkim jadanie wspólnych choć obiadów, choć raz w tygodniu to są wyjątkowe chwile.......


SKŁADNIKI:
- schab b/k użyłam ok 1kg
- ciasto francuskie 1 op
- szpinak  świeży 1op
- czosnek 2 ząbki
-sól, pieprz
- paprykę ostrą łyżeczki
- pół kostki masła
- śmietanę słodką 12% - 100ml
- jajko rozmącone

 SPOSÓB WYKONANIA:
- schab umyłam osuszyłam, doprawiłam solą, świeżo zmielonym pieprzem, papryka oraz natarłam czosnkiem. Włożyłam do lodówki na 2 godziny, aby schab przeszedł przyprawami
- w tym czasie można przygotować szpinak, listki umyć i sparzyć wrzątkiem, po czym nałożyć go na patelnie z rozpuszczonym masłem i utartym ząbkiem czosnku. Doprawić solą, świeżo zmielonym pieprzem i podusić po czym dodać śmietanę. Ostudzić
-  schab obsmażyć na patelni z każdej strony na złoty kolor, po obsmażeniu odstawić przykryć folią srebrną i dać mu odpocząć, aby soki się wchłonęły
- ułożyć na rozłożonym kawałku ciasta francuskiego szpinak a na to kawałek schabu, zwinąć ciasto
- brzegi zasmarować rozmąconym jajkiem i posklejać brzegi
- wierzch ciasta posmarować rozmąconym jajkiem

 - tak przygotowaną całość włożyć do nagrzanego piekarnika na 200 stopni na ok 40 minut 
- schab jest kruchy i soczysty w połączeniu ze szpinakiem i ciastem francuskim tworzą wyśmienitą całość 
- wellingtona z polędwicy najlepiej smakuję krótko po upieczeniu 

- świetnie do tego nadają się pieczone ziemniaczki, które można równocześnie piec ze schabem.

Smacznego

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...