czwartek, 27 marca 2014

Kluski Rzymskie z pomidorkami "Gnocchi alla Romana"

O mojej miłości do Włoch ich kultury i jedzenia nieraz wspominałam. Kocham makarony a semolina jest królową w mojej kuchni. Dziś zrobiłam kolejną porcję Rzymskich klusek z parmezanem, słodkimi pomidorkami i pachnącą bazylią. Skradło to moje podniebienie :) Proste szybie a jakie cudowne w smaku. Nasze zmysły są najlepszym przewodnikiem po krainie jedzenia. Kluski dają wiele możliwości łączenia ze sobą smaków, ale o innym połączeniu to już wkrótce.


SKŁADNIKI :porcja na 4 osoby przepis autorski
  • 475 ml mleka 
  • 400 ml wody
  • 115 g masła plus dodatkowo do posmarowania naczynia 
  • 250g semoliny 
  • 100 g startego parmezanu 
  • 2 żółtka 
  • 6 pomidorków koktajlowych 
  • listki bazylii 
  • sól, świeżo zmielony pieprz do smaku
  • gałka muszkatołowa do smaku 

 SPOSÓB WYKONANIA :
- w garnku zagotuj mleko z wodą z 2 łyżkami masła i pół łyżeczki soli
- gdy zacznie się gotować stopniowo dodajemy semolinę cały czas mieszając (dobrze to robić drewnianą łyżką, kiedyś połamałam plastikową podczas mieszania masy :)) mieszamy tak na wolnym ogniu ok 15 minut nasza masa będzie dość gęsta
- masę zestawiamy z ognia łączymy ją z żółtkami połączonymi z dwoma łyżkami parmezanu
- całość doprawiamy solą, pieprzem oraz gałką muszkatołową odstawiamy, aby ostygło
- w między czasie smarujemy nasze naczynie masłem a resztę masła rozpuszczamy
- nagrzewamy piekarnik do 200 stopni
- za pomocą dwóch łyżek formujemy kluski, które układamy na naszej formię
- przecinamy na pół nasze pomidorki nakładamy na nasze kluski, polewamy masłem i posypujemy startym parmezanem

- pieczemy ok 20 minut do zrumienienia się klusek
- upieczone posypujemy listami bazylii oraz posypujemy świeżo zmielonym pieprzem
Są przepyszne warte grzechu :)

Smacznego

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...