poniedziałek, 3 marca 2014

Stek na aromatycznych grilowanych warzywach w towarzystwie ciabaty

Danie to od dawna krążyło mi po głowie, składałam go w myślach , rozmyślałam co ... jak.... aż poukładałam sobie to w jedną całość. Uwielbiam tworzyć danie tak, aby było kolorowe, pełne aromatu, różnych struktur, konsystencji. Udało się danie jest bardzo aromatyczne zjada się jedną porcję i zaraz się chce następną.....Jedną z moich ulubionych potraw jest stek wołowy medium zajadany najczęściej z frytkami a ja szukałam czegoś innego. Oto moja propozycja podania steka :)

SKŁADNIKI : danie na 2-3 osoby przepis autorski


  • bułka ciabata 2 szt
  • polędwica wołowa 2 porcję po ok 170-200 g
  • sałata rzymska 1 szt 
  • pomidorki koktajlowe ok 6 szt 
  • szalotka 1szt
  • rukola 3 garście 
  • czosnek 3 ząbki
  • tymianek świeży 3 gałazki
  • rozmaryn świeży 2 gałązki
  • oliwa rozmarynowa 
  • masło 3 łyżki
  • sól różowa (równie dobrze może być też morska)
  • świeżo zmielony pieprz 
  • kawałek chleba do podłożenia 


SPOSÓB WYKONANIA :

- mięso myjemy, jeżeli posiada błony oczyszczamy je, mięso suszymy
- kroimy dwa plastry mięsa o grubości ok 3 cm( upodobanie dowolne i grubość też zależy od jakości mięsa, które chcemy usmażyć )
- aby utrzymało ładny kształt związuję mięso po środku sznurkiem, polewam oliwą rozmarynową, miele na to pieprz i układam na mięsie świeży rozmaryn, tak przygotowane mięso odkładam na ok 30 min, aby przeszło aromatem
- ważne jest też, aby mięso nie było wprost z lodówki tylko miało temperaturę pokojową
- w tym czasie szykuję bułkę ciabatę, rwie na mniejsze kawałki polewam oliwą rozmarynową, posypuje świeżym tymiankiem, rozmarynem, dodaję pocięty ząbek czosnku i wkładam do nagrzanego piekarnika do 160 stopni na ok 15 min
- następnie kroję w kawałki większe paprykę żółtą i czerwoną ( na tą porcje wystarczy po pół od każdej)
- myję pomidorki, rozkrawam szalotkę i czosnek
- rozgrzewam patelnię, dodaję oliwy i czekam aż się nagrzeję
- zdejmuję rozmaryn z wołowiny i układam ją na patelni i smażę 2 minuty nie podnosząc mięsa
- obracam na na drugą stronę, kładę na mięsie rozmaryn i układam obok czosnek i szalotkę
- smażę 1 minutę dokładam masło i smażę kolejną minutę polewając ja masłem
- ja wyznaję zasadę, że na 1 cm wysokości  mięsa 1 minuta pieczenia (lubię wysmażenie medium)


- po tym czasie układam na patelni paprykę, pomidorki, czosnek, szalotkę
- oraz pod wołowinę kładę kawałek chleba, aby mięso się dalej nie smażyło, ale  doszło do odpowiedniej struktury w piekarniku


- dzięki grilowaniu czosnku i szalotki pozbędziemy się intensywności i nadamy im cudownego aromatu i konsystencji

- piekę mięso 5 minut po tym czasie wyciągam mięso na 5 minut  i odkładam, aby sobie odpoczęło
- a patelnie wraz z warzywami wkładam dalej do piekarnika, aby warzywa zmiękły


- tak gotowe elementy składam w całość
- mięso solę i pieprzę 
- na talerzu układam ciabatę, sałatę rzymską, rukolę, pomidorki, paprykę, czosnek, szalotkę
- polewam oliwą solę i posypuję świeżo zmielonym pieprzem

- na górę układam plastry wołowiny

danie jest przepyszne, mam nadzieję że uszczęśliwią nie tylko moje kubki smakowe :)

Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...