czwartek, 13 marca 2014

Makaron cytrynowy z łososiem oraz nutą tymianku

Moje eksperymentowania z makaronem ciąg dalszy. W poprzednim poście pokazywałam jak zrobić makaron cytrynowy (klik) dziś pokaże jak ja go podaję. Zazwyczaj łącze go z rybami. Smak cytryny świetnie podkreśla ich smak, Do tego dania wykorzystałam łososia wędzonego w plastrach, dołączyłam do tego świeże zioła takie jak tymianek oraz rozmaryn.Dla wyostrzenia smaku cytryny dodatkowo skropiłam kilkoma kroplami soku z limonki


SKŁADNIKI: na  2 osoby przepis autorski

  • łosoś wędzony w plastrach 100 g 
  • oliwa ok 4 łyżki 
  • śmietana 30% 50 ml
  • białe wino ok 5 łyżek 
  • makaron cytrynowy 200 g(jak go zrobić klik)
  • świeży tymianek 3 gałazki
  • rozmaryn 1 gałązkę
  • skórka z otartej cytryny ( do wyostrzenia smaku)
  • świeżo zmielony pieprz 
  • sól morska
  • limonka 
 SPOSÓB WYKONANIA :

- przygotowuję wodę osoloną do ugotowania makaronu, gotuję świeży ok 3 minuty (jeżeli mamy wysuszony kupny postępuję wedle wskazówek, które są na opakowaniu.)
- rozgrzewam patelnię z oliwą i dodaję gałązkę rozmarynu, dwie tymianku
- na rozgrzaną  oliwę dodaję porwane plastry łososia podsmażam ok  minuty po czym wlewam białe wino(uwaga może pryskać!)
- smażę kolejną minutę aż alkohol z wina wyparuję
- podlewam śmietaną mieszam i wrzucam na patelnię ugotowany makaron, odstawiam z ognia i mieszam , aby smaki przeszły na makaron,
- posypuję świeżo zmielonym pieprzem oraz listkami tymianku świeżego
- układam na talerzu skraplam kilkoma kroplami limonki i dodatkowo posypuję otartą skórką z cytryny

- gotowe makaron jest pyszny a cytryna wyostrza smak łososia do tego świeże pachnące zioła, nic tylko zajadać :) Zaskoczmy znajomych makaronem w tak odmiennej wersji :)


 Smacznego

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...