poniedziałek, 28 października 2013

Jajko w chlebie

Szacunek do chleba wpoili mi rodzice, słowa jakie ciągle powtarzali "nigdy nie wyrzucaj chleba do kosza bo kiedyś może Ci go zabraknąć" tkwią we mnie do dziś. Nigdy chleba nie wyrzuciłam teraz tego uczę moje córki. Wiadomo chleb czasem zostaję, w dzieciństwie mama smażyła go nam na patelni i podawała z cukrem. Jakie to było pyszne. Ja chleb jak dziś mi zostanie wykorzystuję go w inny sposób. Nazywamy go chleb z dziurką :)

Robię go tak...

SKŁADNIKI:  porcja na 1 osobę czas przygotowania 15 min.

- 2 kawałki chleba
- masło 1/2 kostki
- jajka 2szt
- szczypiorek
- pomidor
- sól , pieprz 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
- z kawałka chleba wykrawam ze środka dziurkę
- na rozgrzaną patelnię wkładam kawałek masła i układam na niej chleb
- w środek tzw. dziurkę wbijam jajko uważając aby nie wypłynęło poza chleb

 - sole i pierze jajko po czym odwracam na drugą stronę
- gdy smaży się z drugiej strony parzę pomidora i kroję go w kostkę 
- gotowy kawałek chleba układam na talerzu na niego kładę pokrojone pomidory solę je oraz pieprze oraz posypuje szczypiorkiem. Równie dobrze można posypać świeżą bazylią lub św oregano

Pyszny chrupiący kawałek chleba ze świeżym pomidorem i ziołami czego chcieć więcej :)
Smacznego




1 komentarz:

  1. Świetny pomysł, ja też lubię smażony chleb, a do tego pomidorki mmmm pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...