wtorek, 22 października 2013

Pan ziemniak na bogato

Smak gotowanego ziemniaka w skorupce to smak mojego dzieciństwa, kiedy mama gotowała ziemniaki dla kur ja przybiegałam i wyjadałam je. Jakie to było pyszne:)
Dziś pragnę wam przedstawić moją wersję ziemniaka gotowanego w łupince.


SKŁADNIKI: (porcję przygotowałam na 3 osoby)
- ziemniaki 6szt
- jajka 6szt                                             -
- gałązkę pomidorów koktajlowych
-  wiórki mozzarelli
- szynkę parmeńska 2 plastry
- szczypiorek
- szpinak świeży 3 garście
- sól świeżo zmielona(użyłam różowej himalajskiej)
- świeżo zmielony pieprz
- olej rzepakowy z dodatkiem bazylii, czosnku, pomidora
- jogurt typu grecki 1 łyżkę
Całkowity czas przygotowania ok 40 min
WSKAZÓWKI
- ziemniaki staramy się gotować na wolniejszym ogniu aby nie popękały
- ziemniaki po wbiciu jajka staramy się tak ułożyć aby białko nie wypłynęło na zewnątrz
- aby kontrolować stan jajka warto unieść skorupkę sera i zerknąć jaki jest jej stan zawsze można przedłużyć lub skrócić pieczenie, lub przebić skorupkę sera aby jajko się ścięło 

SPOSÓB WYKONANIA:
Wybieram ziemniaki o takiej samej wielkości miej więcej aby równo się ugotowały, myje je i wstawiam do gotowania.
-
- gdy ziemniaki są już ugotowane, mogą być lekko twardawe zlewam wodę i studzę 
- gdy ostygną obcinam kawałek z góry i wydrążam środek tak aby ścianki były w miarę grube 
-
- każdy ziemniak w środku smaruje olejem z dodatkami, solę i pieprzę 
  - na spód ziemniaka dodaję pocięta w kawałki szynkę parmeńską i wbijam jajko po czym je sole oraz pieprzę 

- tak przygotowany ziemniak posypuję wiórkami mozzarelli i wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 20 min

- w tym czasie przygotowuje sobie szpinak blanszuję go i wkładam na patelnie na której rozgrzewam masło z odrobina oleju smakowego (bazylia,czosnek,pomidor)
- szpinak solę i pieprzę i krótko podsmażam dodaję do tego gałązkę pomidorów, którą sole oraz pieprze 

-
- tak przygotowany szpinak i pomidorki układam na talerzu 
- na szpinaku kładę przygotowany ziemniak ma chrupiącą skórkę, ciągnącą się ser  a jajko w środku jest półpłynne

-
- podaję go z łyżką śmietany 
- szybko znika z talerza Smacznego





4 komentarze:

  1. Basiu, rewelacyjna potrawa, świetna jako przystawka. Ja nie kocham szynki, to sobie podsmażonej cebuli włożę na dno i też będzie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno też będzie pyszna, niby prosty ziemniak a niezwykły :)

      Usuń
  2. Basiu cudowność ,jutro mam obiad:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...