czwartek, 19 grudnia 2013

Pierniczki na ostatnią chwile - kruche

Jak co roku jednego dnia przed świętami pieczemy z córka pierniczki. Zostało już naprawdę niewiele czasu więc tym razem mam przepis na " szybkie pierniczki" nie potrzebują czasu na zmiękczenie ani czasu chłodzenia w lodówce. Zagniatamy, rozwałkujemy, wycinamy i pieczemy gotowe:)  Szybko łatwo przyjemnie :) a ile radości przy tym mają małe szkraby zresztą ja też. W tym roku postawiliśmy na nieco inny kształt pierniczka.
"Pierniczki czorty"


Mina zdobiącego dziecka pierniczki - bezcenna! 


SKŁADNIKI: składniki na ok 55 szt zależy od wielkości foremek
-300 g mąki pszennej 
-100 g mąki żytniej pełnoziarnistej 
-2 duże jajka 
-13 dag cukru pudru 
-10 dag masła, roztopionego 
-10 dag miodu 
-1 łyżka przyprawy do piernika(pisałam o tym tu klik )
-1 łyżka kakao 
-1 łyżeczka sody oczyszczonej
 DO DEKORACJI
-do dekoracji użyłam kilka kolorowych drażetek, kropelki czekoladowe na oczka, z cukru pudru zrobiłam buźki i przykleiłam na nie noski i oczka, użyłam też barwików w żelu do cukru pudru


SPOSÓB WYKONANIA:
- wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić. Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki.
- Ciasto rozwałkować na grubość 4 mm (nie cieniej), podsypując je teraz mąką (tyle, by się nie kleiło). Wykrawać różne kształty pierniczków. Układać je na blaszce w niewielkich odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 10 minut. Studzić na kratce. Dowolnie udekorować.

Moje krasnali przy tworzeniu :
- moją inspiracja do przepisu pochodzi z tu
Smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...