poniedziałek, 19 stycznia 2015

Hiszpańskie pączki - tłusty czwartek

Czas wielkiego zjadania pączków się zbliża. Wczoraj robiłam pączki hiszpańskie przepis podała mi Kuchnia Ilony, zachęciła mnie zdjęciem. Przepis na nie jest bardzo prosty więc nie opierałam się długo i je sama raz dwa zrobiłam. Cały blat był w oleju bo musiałam dojść jak je zsunąć, aby utrzymał się kształt. Od razu przyszło mi na myśl pociąć na kwadraty papier do pieczenie i z tego zsuwać, kładziemy krążek na olej papierem do góry i bardzo szybko papier się odkleja a pączek pięknie w swoim kształcie wyrasta. Pączki robi się szybko a składniki są tak podstawowe, że każdy bez problemu ma je w domu. Są puszyste, mięciutkie i na jednym zjedzonym pączku się nie kończy :)
SKŁADNIKI :
  • 200 g mąki pszennej (używam tym 550)
  • 100 g masła
  • 250 ml wody 
  • 4 jajka 
  • szczypta soli 
  • olej do smażenia (najlepiej rzepakowy )
  • cukier puder do posypania 
  • papier do pieczenia 
SPOSÓB WYKONANIA :
- wodę zagotujemy z masłem, szczypta soli do gotującej wody wrzucamy mąkę i mieszamy do połączenia składników i aż masa zacznie odchodzić od ścianek (będzie to gęsta masa)
- studzimy
- po czym dodajemy po jajku i miksujemy do połączenia się masy
- gotowe ciasto nakładamy do szprycy i tworzymy z nich krążki
- pieczemy w rozgrzanym oleju (używam rzepakowego nie pieni się ) z obu stron do zrumienienia
- najlepiej powycinać z papieru do pieczenia kwadraty o szerokości ok 10 cm, za pierwszym razem nasmarować olejem i na to nakładać ciasto
- bierzemy nasz kawałek ciasta z papierem i kładziemy papierem  do góry w kilka chwil pączek się odklei i zachowa swój kształt.
- ja wycięłam sobie tak 5 kwadratów i wykorzystałam je do samego końca pieczenia wielokrotnie.
- po czym nasze krążki posypujemy cukrem pudrem lub robimy lukier z cukru pudru i je smarujemy.
Pączki jak szybko powstają tak szybko znikają mi się udało zrobić 1 zdjęcie :))
Oto kilka moich tłustych słodkości :))
Pączki klik jak je zrobić
 Chruściki babci Wandy klik jak je zrobić
Mini pączki na serku homogenizowanym klik jak je zrobić 

 Moje propozycje na czwartkowe szaleństwo :)
Uściski
Basia

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...