środa, 12 lutego 2014

Jajko zapiekane w boczku ze szpinakiem

Jakiś czas temu w jednej z sieciówek można było dostać małe kamionki do zapiekania, oczywiście nabyłam kilka sztuk. Pomysły na ich wykorzystanie hmm ... tysiące :)) Dziś proponuję podanie w nich pysznego, sycącego, ciepłego śniadania. W kilka chwil wyczarujemy małe a zarazem wielkie co nieco. Chrupiący boczek, zielony cudowny szpinak w towarzystwie pieczarki no i to coś lejące się jajko ...... czy trzeba nam coś więcej.
SKŁADNIKI : 2 PORCJE
- jajko 2szt
- szpinak 3 garście
- pieczarka św. 2 szt
- mozzarella pół kuli
- boczek w plastrach (lub szynka parmeńska) 6 plastrów
- sól, świeżo zmielony pieprz do smaku
- gałka muszkatołowa 2 szczypty
- 1 ząbek czosnku
- masło 2 łyżki i odrobina do wysmarowania kamionek
- chleb kawałek pocięty w paseczki

SPOSÓB WYKONANIA:
- nastawiamy piekarnik na 200 stopni
- myjemy i osuszamy szpinak i wrzucamy go na rozgrzaną patelnie z masłem i utartym czosnkiem, dusimy chwilę po czym dorzucamy pokrojone cieniutko pieczarki, solimy, pieprzymy doprawiamy gałką muszkatołową dusimy kolejną minutę
-  smarujemy kamionkę masłem i układamy w niej boczek (robimy taki koszyczek z boczku)
- nakładamy szpinak z pieczarką kruszymy mozzarellę i wbijamy w to jajko


- wkładamy do nagrzanego piekarnika na 13-15 minut (w zależności jaki lubimy stopień wysmażenia jajka)
- ja podaję to z ciepłym tostowym chlebem poczętym w paseczki, aby można było sobie zanurzać w jajku .
- świetnie smakuję posypany garścią świeżego szczypiorku lub ulubionych naszych kiełek.
- jajko solimy i pieprzymy


- pyszne, szybkie i sycące danie
Smacznego

4 komentarze:

  1. nie mam takich extra naczynek, piekłam coś podobnego w formemce muffinkowej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno też super pyszne :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy te naczynka trzeba namoczyć przed użyciem?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...