poniedziałek, 12 maja 2014

Sernik z malinami na zimno z domowego serka waniliowego

Wiosna, lato jest takim okresem, że o wiele częściej zjadamy serniki na zimno. Mamy dostęp do świeżych owców a w połączeniu ze zimnym serkiem w tym czasie jest wyśmienite. Jak co niedziele staram się zrobić coś słodkiego jak zobaczyłam w sklepie świeże maliny od razu pomyślałam o serniczkach na zimno. Bardzo lubię tworzyć smaki tak, aby były różne struktury i tak też zrobiłam tym razem. Na dnie pucharka zrobiłam warstwę czekoladową i chrupiącą, masa serowa zimna i delikatna do tego świeże kwaskowe owoce i słodka galareta . Zrobiłam je dla odmiany w pucharkach, wizualnie bardzo ładnie to wygląda :) Do tego serek homogenizowany zrobiłam domowym sposobem pisałam o tym ( tu klik )
SKŁADNIKI: ( porcja na ok 7 dużych pucharków)
  • 500 g serka waniliowego (użyłam domowego serka klik jak go zrobić )
  • 300 ml śmietany kremówki 
  • 2 łyżki cukru pudru 
  • 3 łyżki żelatyny 
  • 100 gram płatków kukurydzianych 
  • 1 nutella 230 gram 
  • 1 galaretkę (użyłam pomarańczowej)
  • owoce - użyłam 1 duże opakowanie malin 
SPOSÓB WYKONANIA :
- galaretkę rozpuszczam w 400 ml gorącej wody - odstawiam do lekkiego stężenia
- żelatynę rozpuszczam w 7-8 łyżkach gorącej wody
- w misce mieszam nutelle z płatkami kukurydzianymi (płatki super chrupią gdy się do nich dostanie w pucharku) po czym układam ich na dnie pucharka
- ubijam śmietanę pod koniec ubijania dodaję cukier puder i powoli zaczynam dodawać po łyżce serka i żelatyny zmniejszając obroty miksera
- tak przygotowaną masę dodaję do pucharków i odstawiam do lodówki na ok 20-30 minut
- po tym czasie układam na serku owoce i zalewam już gęstniejącą galaretka odstawiam ponownie do stężenia galaretki 
- szybki i prosty sposób na wspaniały deser w wieloma strukturami :)

Smacznego

2 komentarze:

  1. Serniczki juz zrobione i zjedzone....przepyszne na gorące dni, a nutella z chrupiacymi płatkami ...mhmhmhmh "jestem" w niebie :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj zrobilam i wyszly super :))))Pyszne,szybciutkie w przygotowaniu i rownie szybciutko znikaja:) Uzylam mascarpone zmiast homog. :)A te plateczki z nutella...mega :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...